sobota, 29 listopada 2014

TRUDNY KLIENT - prawo zwrotu

Przychodzi klient do sklepu z firmówką upierdzielona wszystkim czym sie da:
K - Chciałbym zwrócić tą wkrętarkę
S - Ale ta wkrętarka jest używana, nie mogę przyjąć jej.
K - A po czym pan poznaje, że jest używana?
S - No jak to poczym? Zakurzona, zapylona, wybrudzona gipsem, porysowana.
K - Trochę zapylona, bo leżała w pomieszczeniu gdzie był remont, wiec mogła się zakurzyć. Ale po czym pan poznaje, że jest używana?
S - Po typowych śladach użytkowania, o których ja wiem i nie musze panu mówić.
K - Ale ja jej nie używałem i mam prawo do zwrotu pieniędzy jeśli produkt mi nie odpowiada. Tak mówi prawo konsumenta.
S - Tak, może pan zwrócić, ale produkt musi być pełnowartościowy, kompletny, bez śladów użytkowania.


"Zwrot i reklamacja
Na początku trzeba rozgraniczyć zwrot towaru od jego reklamacji. Reklamacja może mieć miejsce, gdy zakupiony towar jest niezgodny z umową, a niezgodność ta musi istnieć już w chwili wydania towaru. Wada produktu może być również w postaci ukrytej i ujawnić się po jakimś czasie
Do wad towaru zaliczamy jego uszkodzenia, niezgodność z podaną specyfikacją. Do reklamacji jesteśmy uprawnieni również wtedy, gdy sprzedawca zapewniał nas o braku wady, o której istnieniu wiedział.
Zwrot towaru polega na oddaniu zakupionego produktu z przyczyn subiektywnych, takich jak zły rozmiar lub kolor. Rzecz jest zwracana z innych powodów niż tkwiące w nim wady.
Reklamacja jest uprawnieniem przysługującym każdemu konsumentowi. Nie jest tak ze zwrotem towaru, który nie jest powszechnym uprawnieniem.

Dobra wola sprzedawcy
Zwrot towaru jest możliwy tylko wtedy, gdy sklep daje nam taką możliwość. Należy jednak pamiętać, że umożliwienie zwrotu towarów nie jest obowiązkiem prawnym sklepu i uzależnione jest to wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. Często sklepy zastrzegają sobie, że można dokonać zwrotu towaru wyłącznie w nienaruszonym stanie. Zasady zwracania zakupionych towarów powinny znajdować się w regulaminie sklepu.
Możliwość zwrotu nieużywanego towaru tworzy nieformalne prawo do namysłu. Kupiony produkt jest już w naszym domu, możemy go dokładnie obejrzeć, skonsultować się z bliskimi oraz zadecydować czy ma on pozostać, czy należy go zwrócić.
Jeżeli sklep umożliwia zwrot towaru pod pewnymi warunkami, to nie będzie mógł odmówić zwrotu zakupionego produktu na takich zasadach, jakie zostały określone w regulaminie.
Podsumowując, sprzedawca może odmówić zwrotu towaru, o ile nie wchodzi w grę regulacja dotycząca reklamacji za wady rzeczy."

źródło: http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Administrator nie odpowiada za treści komentarzy umieszczonych przez użytkowników :).