sobota, 13 grudnia 2014

PO DRUGIEJ STRONIE

Szukając na necie ciekawych materiałów na temat różnych sytuacji w sklepach stwierdziłem, że informacje tam znalezione można podzielić głównie na dwie grupy.
1 - informacje i szkolenia jak radzić sobie z trudnymi klientami
2 - opisy sytuacji i narzekanie na nieuprzejmych sprzedawców

I tak się zastanawiam, czemu nie ma szkoleń z radzeniem sobie w trudnych sytuacjach ze sprzedawcami z opisem i przyczyn ich zachowania, oraz czemu jest tak mało opisów sytuacyjnych związanych z obsługa chama/damulki, tylko same szkolenia.
Może dlatego, że klienci nie codziennie spotykają się z problematycznym sprzedawcą i dlatego utkwiło im w pamięci i leżało na sercu takie potraktowanie, a sprzedawcy na co dzień musza się użerać z trudnymi klientami i nie ma sensu codziennie opisywać tego, jak zostali potraktowani przez klientów i dlaczego z pracy wrócili ze łzami w oczach albo z nerwem. W końcu taką mają pracę i nie mają wpływu na zmianę zachowania klienta i muszą wszelkie ataki przyjąć "na klatę". A gdyby zaczęli wypisywać codzienne sytuacje z klientami, to można by było napisać wielką wielotomową opowieść trwającą dłużej niż "Moda na sukces".
Wyobraźcie sobie, codziennie robicie zakupy i codziennie macie styczność ze sprzedawcami. Gdyby teraz każdy sprzedawca potraktował was chamsko? Niemiła sytuacja, prawda? Ale gdyby takie sytuacje trafiały was codziennie. W dzień, w dzień, kilkukrotnie. To teraz wróćmy do poprzedniego stanu. Sprzedawcy na co dzień muszą się użerać z takimi sytuacjami.

Nie każdy klient jest sprzedawcą, więc nie wie nic na ten temat, ale każdy sprzedawca jest klientem, więc potrafi się postawić po tej drugiej stronie lady. Po części dlatego też powstał ten blog, by pokazać jak naprawdę wygląda życie od drugiej strony lady. By nie tylko na necie były opisy zachowań sprzedawców, ale także klientów. Każdy ma prawo na swoje przemyślenia, na swoje zdanie i na swoje przedstawienie sprawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Administrator nie odpowiada za treści komentarzy umieszczonych przez użytkowników :).