Czy w sytuacji, gdy klient przypadkowo zniszczył towar w sklepie ponosi odpowiedzialność? Jeśli tak to w jaki sposób wyegzekwować należność, gdy odmawia zapłaty ?
Zniszczenie towaru w sklepie przez klienta stanowi czyn niedozwolony (delikt). Aby klient poniósł odpowiedzialność, trzeba wykazać jego winę, powstałą szkodę oraz związek przyczynowy pomiędzy jego zachowaniem a szkodą. Przyjąć można, że szkoda powstanie w takich sytuacjach z winy klienta, jego niedbalstwa czy nieuwagi. Mogą jednak zachodzić szczególne okoliczności (np. śliska podłoga w sklepie, źle ustawiony towar - przysłowiowa piramida z puszek) i wtedy klient może się bronić, że nie ponosi winy w spowodowaniu szkody. Jeśli jednak nie zachodzą żadne szczególne okoliczności, klient zepsuł towar np. złośliwie, przez swą nieuwagę, próbując towar - można przyjąć, że ponosi winę powstałej szkody. Jeśli klient dobrowolnie nie zapłaci, pozostaje droga sądowa - wniesienie pozwu i popieranie go przed sądem.
źródło: http://www.poradaprawna.pl
Czyli zakupy widziane od strony sprzedawców. PODEJRZANE - nietypowe zdarzenia, zachowania klientów podczas zakupów; FOTKI - ciekawe zdjęcia ze sklepów; USŁYSZANE - rozmowy między klientami lub sprzedawcami; SŁUCHAM? - Czyli ciekawe nazewnictwo towarów przez klientów; TRUDNY KLIENT - czyli chamy i damulki w sklepie; KAWAŁY; DEMOTY - ukryty przekaz; WSPOMNIENIA - moje i Wasze; Oraz inne... Administrator nie odpowiada za treści komentarzy umieszczonych przez użytkowników :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Administrator nie odpowiada za treści komentarzy umieszczonych przez użytkowników :).