niedziela, 18 stycznia 2015

ZNISZCZONY TOWAR PRZEZ KLIENTA

Czy w sytuacji, gdy klient przypadkowo zniszczył towar w sklepie ponosi odpowiedzialność? Jeśli tak to w jaki sposób wyegzekwować należność, gdy odmawia zapłaty ?


Zniszczenie towaru w sklepie przez klienta stanowi czyn niedozwolony (delikt). Aby klient poniósł odpowiedzialność, trzeba wykazać jego winę, powstałą szkodę oraz związek przyczynowy pomiędzy jego zachowaniem a szkodą. Przyjąć można, że szkoda powstanie w takich sytuacjach z winy klienta, jego niedbalstwa czy nieuwagi. Mogą jednak zachodzić szczególne okoliczności (np. śliska podłoga w sklepie, źle ustawiony towar - przysłowiowa piramida z puszek) i wtedy klient może się bronić, że nie ponosi winy w spowodowaniu szkody. Jeśli jednak nie zachodzą żadne szczególne okoliczności, klient zepsuł towar np. złośliwie, przez swą nieuwagę, próbując towar - można przyjąć, że ponosi winę powstałej szkody. Jeśli klient dobrowolnie nie zapłaci, pozostaje droga sądowa - wniesienie pozwu i popieranie go przed sądem.

źródło: http://www.poradaprawna.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Administrator nie odpowiada za treści komentarzy umieszczonych przez użytkowników :).